iloisempia ajatuksia

maanantai 4. kesäkuuta 2012







Takaisiin iloisiin aiheisiin: lähden huomenna äidin kanssa mummin ja pappan luo viikoksi. Ihana päästä Turun pölyistä vähäksi aikaa pois, ja tuolla Sastamalassa on kivoja kesäjuttujakin. Aion ainakin taas käydä Tyrvään vanhalla kirkolla, ja noista uusimmista jutuista innostaa erityisesti Suomalaisen kirjan museo Pukstaavi.

Nauratti kun näitä viime elokuun kuvia vanhoista kansioista etsiessäni päälläni oli ihan sama porovillatakki. Vajaassa vuodessa se on ehtinyt lämmittää Sveitsin kylmissä illoissa, ja seurannut vierestä kaikkea pääsykoelukemisista pusuihin. Olen aina pitänyt mummilaa pysähtyneenä paikkana, mutta kyllä minäkin ihan yhtä lailla osaan pitäytyä vanhassa ja turvallisessa.

Mummilasta pääsee kivasti junalla Tampereelle pääsykokeisiin. Aion kahvitella Lotan kanssa vaikka se kuinka yrittäisi juosta pakoon. Sitten tuolle lauantaille osuisi hyvin Huittisten Suurkirpputori, ehkäpä poikkeamme sinne. Onko kellään muita vinkkejä tuolle Turku-Sastamala-Tampere välille? Tai erityisesti ehkä juuri Tampereelle tuoksi perjantaiksi, pääsykoe loppuu kahdelta jo ja sen jälkeen minulla on monta tuntia aikaa pyöriä ympäriinsä. Ja sillä tavalla jos olisivat kävelymatkan päässä rautatieasemasta/yliopistolta, melko edukkaita (tosin hyvästä juustokakusta olen valmis maksamaan hiukan) ja kivoja kuvattavia.

Noista rompetoreista ja suurkirppareista löytyy lista tästä osoitteesta: rompetori.info/tapahtumat. Onhan se tarjonta välillä aika rompetta ja joissain tapahtumissa melko autotarvikepainotteista, mutta aina on iloisia ihmisiä, hyvää toriruokaa ja hauskoja juttuja katseltavaksi. Ja saattaa olla, että eksyn sunnuntaina tuonne Turun Kesäheikkiinkin.

13 kommenttia

  1. Uu Tyrvään kirkko on kaunis paikka! Olin koulun kanssa siellä joskus muutama vuosi sitten :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo se on ihana ja minun suvun sellainen tärkeä tärkeä paikka :))

      Poista
  2. Kahvila Runossa Ojakadulla on hyvä juustokakku ja kuvaukselliset seinät. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hei joo kiitos tästä vinkistä! olen joskus jonkun ystävän instagramissa kaihoten katsonut kuvia juuri tuolta Runosta mutta en olisi kyllä muistanut enää. perjantaina sinne !! kiitos kiitos

      Poista
  3. oi kuinka tunnelmallisia kuvia!!! tiedätkö, rakastan villatakkiasi (enkä vieläkään omista omaani) sekä tuota hurmaavaa vihreää laukkua! sopiiko kysellä alkuperää...? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ne on molemmat kirpparilöytöjä : ((

      tai minun kannalta asia on tietysti hymynaama :)) mutta sinun kannalta :((

      Poista
  4. jemina oon kai tampreella ens viikonlopun nii soita/tekstaa ihmeessä perjantaina, jos haluat tai ehdit näkeen. voin pitää sulle tampere-city-tourin tai tulla kahviseuraksi! niin ja jos haluut olla yötä niin voit tulla meille sinne! olis tosi kiva nähdä sua kunnolla pitkästä aikaa. t. meeri

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jee meeri <3
      ehkä mun pitäis tosiaan jäädä yöks kun kaikki on siel perjantaina/lauantaina ja ois ihana nähdä kaikki söpöt ihanat mussut <3<3<3 tekstaan joskus kun tässä muistan. en kyllä ikinä muista tekstata kun mietin että pitäisi.

      Poista
  5. voin näin jälkeenpäin ehdottaa vinkiksi : krhm minä :- ] tai ainakin joskus ehkä kesällä !

    VastaaPoista